آیدا و ماری

قاتی پاتی تیر تپور هپلی هپو موش بخوردت !

آیدا و ماری

قاتی پاتی تیر تپور هپلی هپو موش بخوردت !

حکایتی از کریم خان زند

 

حکایتی از کریم خان زند


مردی به دربار خان زند می رود  و با ناله و فریاد می خواهد تا کریمخان را ملاقات کند...

سربازان مانع ورودش می شوند !

خان زند در حال کشیدن قلیان ناله و فریاد مردی را می شنود و می پرسد ماجرا چیست؟

پس از گزارش سربازان به خان ؛ وی دستور می دهد که مرد را به حضورش ببرند...

مرد به حضور خان زند می رسد و کریم خان از وی می پرسد : چه شده است چنین ناله و فریاد می کنی؟

مرد با درشتی می گوید  دزد ، همه  اموالم را برده و الان هیچ چیزی در بساط ندارم !

 خان می پرسد وقتی اموالت به سرقت میرفت تو کجا بودی؟!

مرد می گوید من خوابیده بودم!!!

خان می گوید خب چرا خوابیدی که مالت را ببرند؟

مرد در این لحظه آن چنان پاسخی می دهد که استدلالش در تاریخ ماندگار می شود و سرمشق آزادی خواهان می شود ...

مرد می گوید :  من خوابیده بودم ، چون فکر می کردم تو بیداری...!

روحش شاد

خان بزرگ زند لحظه ای سکوت می کند و سپس دستور می دهد خسارتش از خزانه جبران کنند و در آخر می گوید : این مرد راست می گوید ما باید بیدار باشیم...

فال روز 8 مهر ماه 87!

 

فال روز 8 مهر ماه 87!

  

    متولدین فروردین (بره):   آن دسته از متولدین این ماه که بدلیلی از چاقی و یا ناراحتیهای قلبی و غیره هراس دارند باید به ورزش بپردازند، ورزش در حد معقول برای پا به سن گذاشته ها، ورزش در حد حرفه ای و پرتحرک برای جوانترها توصیه میشود، در این میان غذاهای گیاهی و پرهیز از مواد چرب و چاق کننده نیز ضروری است که باید به آن توجه عمیقتری شود.

 

 
 
متولدین اردیبهشت (گاو): در بین دوستانتان کسی از شما دلخور است، سعی کنید این سوءتفاهم را برطرف کنید. در حالیکه طلاق در جمع تولدین این ماه درجه پائینی دارد ولی گروهی بهر حال ناچارند تن به جدائی حتی موقت بدهند .
 

 
متولدین خرداد (دوقلوها):  دریافت خبرها و پیامهای تازه ای زندگی اکثر متولدین این ماه را دچار تحول و تغییر میکند، در این ضمن بعضیها بدلیل نقل و انتقالات تازه در کار و زندگی شان، ابتدا کمی دلواپس میشوند ولی بمرور خود را بازیافته و به مسائل مثبت پیش آمد پی میبرند .


 
 متولدین تیر (خرچنگ):  متولدین این ماه در کار شانس بسیاری دارند گاه با موانع و سنگ اندازی دوستان روبرو شده و در میمانند که چه کنند ولی خوشبختانه صبر و حوصله و در عین حال بموقع جنبیدن آنها سبب میشود همه تیر این دشمن ها به سنگ بخورد .


  
متولدین مرداد (شیر): فرصت خوبی برای طلاق گرفته ها پیش میاید تا شانس خود را دوباره بیازمایند و اغلب نیز نتایج خوبی بدست میاورند. مسافرت به متولدین این ماه توصیه میشود تا آرامش خود را بازیابند، هر چند این مسافرت کوتاه باشد. خبر بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد .
 متولدین شهریور (سنبله):  خوشبختانه مسائل و رویدادهایی پیش میاید که به متولدین این ماه کمک میکند به مشاغل ایده ال خود دست یابند. شکست و ناکامی در زمینه مسائل عاطفی گریبان متولدین این ماه را میگیرد که اگر خود مشخصا" همت کنند خیلی زود میتوانند این ناکامی را به مراحل خوش و امید بخشی برسانند .

 متولدین مهر (ترازو): اگر بسیاری از پدر و مادرهای این ماه شانس بچه های خوب و سر براه و ایده الی را دارند باید بدانند که با همت و زحمت خودشان بدست آمده ولی در عین حال با ظرافت باید این موفقیت را حفظ نمایند.
 


 
متولدین آبان (عقرب):  اگر بعضی از جدا شده ها و طلاق گرفته ها به مرحله منطقی رسیده اند، نباید قصور و کوتاهی کنند، چرا که آشتی از هر سویی سبب میشود زندگی و آینده خیلی ها نجات یابد. سعی کنید فرزندانتان را بیشتر درک کنید و بیشتر به آنها گوش کنید.


 
متولدین آذر (کمان): متولدین این ماه دارای خصوصیات ویژه ای هستند، اگر آدمهای اطرافشان آنها را بدرستی و عمیقا" بشناسند، زندگی و دوستی با آنها آسان و ثمربخش و پرفایده است. البته توجه میشود این گونه افراد تا حد ممکن، نسبت به بعضی رفتار و کردار اطرافیان حساس و نکته بین نباشند.


 
متولدین دی (بز): یکی دو نفر به تازگی با بدگوئی و غیبت و دوبهم زدن میکوشند تا صمیمیتها را بهم بزنند. گاه در اصل نیت به پلیدی ندارند ولی بنا به عادات و مرض و بیماری اخلاقی که دارند این پیوندها را بهم میریزند .
 متولدین بهمن (ظرف آب):خیلی از زوجهای متولد این ماه را میبینید که سالها در کنار همراه زندگی خود، در آسایش و آرامش بسر میبرند. در کارهای اجتماعی بسیار موفق هستند و اصولا" دچار سد و مانعی نمیشوند. خبر خوبی بدست شما میرسد که حاوی پیشنهادی میباشد ، قبل از هر تصمیمی به تمام زوایای قضیه فکر کنید و بعد جواب بدهید .


 
متولدین اسفند (ماهی):  نگاهی به کارنامه زندگی متولدین این ماه نشان میدهد که در جمع شان نامهای معروف و بزرگ زیاد دیده میشود، این عده در مسائل سیاسی و هنری و ورزشی نیز اغلب چهره های نامداری هستند. دوستان خوبی دارید در نگه داشتن آنها سعی بیشتری بکنید ! روز خوشایندی توام با شادی در پیشرو دارید .